Pomocy ! Problem z temperaturą Skoda Octavia 1,9 Tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Hannya
    Classic
    • 2013
    • 3

    Pomocy ! Problem z temperaturą Skoda Octavia 1,9 Tdi

    Napisz jakie błędy wyszły, czy tylko sonda czy coś innego, wiele błędów sondy jest pochodną innych błędów.
  • michsiemi
    Classic
    • 2011
    • 2

    #2
    Pomocy ! Problem z temperaturą Skoda Octavia 1,9 Tdi

    Witam,

    Jestem użytkownikiem pojazdu Skoda Octavia 1,9 Tdi z aktualnym przebiegiem 177 tys. km. Pojazd został zakupiony w polskim salonie w 2002r. W pojeździe wystąpiła usterka związana z ogrzewaniem oraz temperaturą cieczy chłodzącej, której nie potrafią naprawić stacje obsługi pojazdów w Warszawie. Obecnie silnik rozgrzewa się bardzo długo (tylko do temperatury 85 stopni) i tylko podczas jazdy. Po zatrzymaniu pojazdu temperatura cieczy chłodzącej potrafi spaść do 60-50 stopni w kilka sekund i jednocześnie z wentylatorów w kabinie wydostaje się zimne powietrze. Przed pojawieniem się wady silnik osiągał temperaturę 90 stopni dużo szybciej, a po rozgrzaniu silnika wskazówka cieczy chłodzącej nigdy nie spadła poniżej 90 stopni. Termostat oraz czujnik temperatury był wymieniany kilkukrotnie bez żadnej poprawy. Pompa wody została wymieniona łącznie z kompletnym rozrządem przy przebiegu 160 tys. km. Mając na uwadze zbliżający się okres zimowy, będę wdzięczny za wyjaśnienie przyczyny tak niskich spadków temperatury cieczy chłodzącej.

    Pozdrawiam,

    Komentarz

    • lampion
      Ambiente
      • 2010
      • 198
      • Octavia II (1Z3)
      • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      michsiemi, a czy na pewno dobrze Ci odpowietrzyli układ? Z tego co piszesz wszystkie elementy, które mogły dawać taki efekt zostały wymienione. No chyba, że Ci tylko powiedzieli, że wymienili?

      Komentarz

      • kiki
        Rider
        • 2010
        • 359

        #4
        jaki termostat wsadziłes?

        Komentarz

        • michsiemi
          Classic
          • 2011
          • 2

          #5
          Próby były wykonywane na czterech termostatach łącznie z VERNETEM oraz oryginalnym volkswagenowskim. Po każdej wymianie był dobrze odpowietrzony układ.

          Komentarz

          Pracuję...